söndag 20 april 2014

Happy! :)

Då har det blivit dags för mig att gratulera Scrap-Perra på födelsedagen!


 Och vad kan sprida mer glädje när det gäller födelsedag om inte ett fång glada ballonger? :)


Jag har många sk mop up pages i min Art Journal, och det här är en av dem. Det är en sida där jag kladdar av det som är kvar på en mask eller av en färg när jag skapar en annan sida. Jag gillar texturen det skapar med en mop up page i botten på en Art Journal. Gillar massor med lager-på-lager. :)


Jag klippte ut ballonger i olika fina papper, sen täckte jag dem med Mop Podge för att kunna skapa skuggningar på dem. Jag jobbade med Faber Castells Pitt Pen och de funkar bättre att sudda med, och skapa skuggor med, om det är en glatt yta under. Här ser ni vilken skillnad det ger med skuggade kanter. Ballongerna till vänster är skuggade och några till höger är inte det.


För att skapa ännu mer liv i ballongerna så lekte jag med olika embossingpulver på dem - så som clear UTEE, svart embossing enamel och WOW Champange. Kul! :)


Glada ballongsnören skapade jag av twine i olika färger, och band ihop dem med en söt rosett och en fin blomma.

Ha en fortsatt bra påskhelg! :)


Inga kommentarer: