lördag 26 april 2014

Fly Free

Hej!
Hoppas ni har det bra i den härliga vårvärmen. :)


Idag tänkte jag visa er en Art Journal där jag lekt med massor av olika embossing-produkter.


Och i den här videon visar jag hur jag gjorde när jag skapade den. Hoppas ni gillar den. :)


Jag skapade på flera olika tags med olika embossing-produkter. På den här började jag med att stämpla med Ranger Perfect Medium och Primas Washi stämplar, sen hällde jag på turkost embossingpulver, värmde och sen strösslade jag på Embossing Enamel i färgen Teal och värmde igen.

Jag doddlade lite slarvigt runt kanterna på tagsen och även runt titeln på sidan. Av någon anledning vill jag ofta göra det för att tycka att en Art Journal-sida ska kännas färdig, för min del.  


På den stora tagen har jag först färgat in hela tagen med distress paint i olika färger, sen embossat med rosa embossingpulver och en dollie-stämpel från Hero art, och överst har jag embossat med en annan stämpel från Hero Arts och svart embossingpulver. Det blev många lager på den här tagen, lite messy, men det var kul. :)


På den här tagen har jag lekt med embossingpulver i silver, och sen strösslat Embossing Enamel Aged Scarlet över.

Embossing Enamel ger en så läcker metallisk effekt. Scrap-Perra har dem i många läckra färger, och för att inte tala om WOW Embossingpulver som finns i alla tänkbara färger, med eller utan glitter. Det är bara att leka loss. :)


Ha en bra dag! 


Inga kommentarer: