lördag 19 april 2014

Äntligen sju!

Glad påsk på er! 
Nu har temaveckan med födelsedagstema nått sin ände. Här kommer mitt bidrag med ett foto på en julblande glad sjuåring! Jag har använt papper från Echo Parks Summer bliss. 
Allra först la jag en cirkelmask (har ni sett att det är sänkt pris på många av maskerna?) 
Jag duttade lite gesso igenom masken, bara en rad och inte hela vägen upp. 


Och jag vet inte vad som hände, men helt plötsligt var det en hel massa blommor på min layout! Det är (relativt) nya blommor från Prima. Mitt ibland dem sitter en guldig kamera också. 

Alla cirklar har jag stansat ut själv, med hjälp av två stansar. En 1" och den andra är 3/4". (Det funkar ju med vilken storlek som helst. Eftersom jag inte kan se exakt var jag stansar den inre cirkeln, så blir det en ojämn ring. Det är effektfullt och ger ett levande, lekfullt intryck. 


Runt hela layouten, och runt varje gessocirkel, har jag ritat med en svart penna. Jag gillar dessa från Becky Higgins/American Crafts.

Jag hoppas ni känner att vi födelsedagsfirat ordentligt här i veckan och att ni fått mycket inspiration. Snart är det dags för träff igen. Har du anmält dig? Annars går det bra att göra det här. Det finns fortfarande platser kvar. :)

Jag önskar dig en underbar söndag! 


1 kommentar:

Ulrika sa...

MYCKET snyggt Maritha!! Det här är en riktigt härlig layout! Älskar den somriga, lyckliga, blommiga stilen!!