onsdag 4 december 2013

Skapa fritt i starka färger!!

Åh, ibland är det så roligt att skapa fritt, bara sitta ner och "plutta på" dekorationer och färger mm tills sidan känns klar. Och åh, vad jag älskar starka färger!!!

Den växte fram utifrån att jag målade swirls med lim och sen hällde löst glitter på limmet och lät det torka över natten. Det var ett experiment, som visade sig funka bra! Glittret sitter fast, fick skaka en hel del för att få bort överflödet men resten satt fast riktigt bra!

Sen skar jag ut lite papper, delade på en kakservett, satte fast lite stickers (där rubriken är klippt ur en stickerskvadrat med de orden på, men jag ville ha orden separerade). De svarta prickarna är genomskinliga epoxystickers, som jag klistrade fast på de svarta prickarna på prickpappret och klippte ut! Enkel och rolig dekoration!

Tillsist stänkte jag ut glittrig mist, målade med rosa Gelatos och tunnade ut med vatten runt det mönstrade pappret och sidan var klar!


Närbild på de olika läckra färgerna! Glitterswirls, mist och rosa Gelatos.


Närbild på epoxystickern, som jag klistrade fast på en svart prick och klippte ut. Så fint!!


Hoppas denna fritt skapade sida inspirerar dig!!!
/Helene - webmosterhelene




Inga kommentarer: