fredag 6 december 2013

Jul Lo i lila och rött



Jag har fortsatt lite på det otraditionella spåret när det gäller jul sidor i år. Vilket är helt nytt för mig, och väldigt spännande. Denna Lo blev till även den på träffen i Uppsala där jag fick en lapp med en färgkombination. Röd-Lila.


Jag var aldrig med i själva tävlingen men tog utmaningen för att den lät kul. I min packning låg det bara jul foton så jag hade egentligen inget val. Med bland fotona fanns denna färgutmaning i rött, rosa och lila, och den passade ju perfekt.



På det lila cardstock som ligger i botten är det stämplat en bård och text, sedan har jag blandat Gesso med vatten och penslat på för att tona ner färgen lite.


På vänster sida har jag embossat snöflingor med genomskinligt embossingpulver både på bakgrunden och på mönsterpapperet med snöflingor på. Det finns några längst ner på höger sida också.


Blommorna, en utstansad doily och några utstansade snöflingor har fått ett blänk av Inka gold på sig. Jag har även haft lite Inka gold längs kanterna på sidan för att samla ihop den lite.

Gillar du att jobba med färger?
Då kanske kurserna Färglära 5-6 och 7-8 är något för dig.

Du hittar kursbeskrivningar här.

Hoppas att du får en trevlig helg!
Kanske ses vi imorgon på julmyset hos Perra…

Happy Scrapping!


Therese





Inga kommentarer: