tisdag 15 april 2014

Två spillbits-kort

Födelsedagstemat drar vidare i Scrap-Perra-bloggen!
Det kan ju behövas ett kort när det är dags för någons födelsedag.
Idag ska ni få ett hett tips angående kort! Ett tips som kommer från mig som inte är någon kortmakare egentligen...
När man bara har spillbitar kvar av sina favoritpapper då tar man fram sina cirkelstansar och sätter igång!
Av minsta lilla kantbit kan det bli en schysst cirkel/rundel som går att använda på ett kort.

Jag gjorde två kort med denna "teknik". De är lika men ändå lite olika. Så här blev det:


Till kort nr. 1 har jag använt kraftfärgad cardstock som bakgrund.
Det mönstrade pappret (fram- och baksida) 
kommer från Studio Calico och heter Monochromatic.
Den enda dekorationen är en fin metall-deko från Prima.
De går inte att länka till i webshopen, men det finns några förpackningar kvar!


Till kort nr. 2 har jag använt helt slät, vit cardstock från Bazzill som stomme.
De mönstrade papprena kommer från American Crafts och heter KickBall, samt 
To the moon & back från Studio Calico.
Det rutiga "pappret" är dock en del av förpackningen till flair buttons
från American Crafts. Du ser en av "flair-knapparna" på kortet som enda dekoration.



Jag vill visa er hur man göra dessa cirklar som är som ringar 
utan att ha särskilda skärmaskiner eller verktyg.
Det enda du behöver är två cirkelstansar i olika storlek.
Börja med att stansa ut med den minsta stansen. 

Passa sedan in den större stansen så att det blir en jämn fin cirkel. 
Tryck till! Klart! :-)

Tack för mig!
Glöm inte bort aprils utmaning! Du hittar all info i forumet!





Inga kommentarer: