lördag 12 april 2014

These little moments

Idag tänkte jag visa er en lite crazy layout. :)


Den är fylld av fart och fläkt, till och med fotot är lite suddigt. Men ibland vill jag skapa även sådana foton, som kanske inte är helt perfekta men som ändå säger väldigt mkt om personen och fototillfället.


Jag blev alldeles kär i det här pappret från Studio Calico, med den stora svarta texten. :) När det är ett så stort mönster på pappret, så känns det svårt att använda mkt annat på den... men jag vill ju ändå kladda lite på min layout. Så jag använde mig av Liquitex glass bead gel över en TCW-mask. Det ger en läcker struktur, utan att ge så mkt färg. 


Före att ändå ge lite färg och skapa lite mer liv i layouten så droppade jag Alcohol Ink över den, och sen stänkte jag med en Heidi Swapp-mist i färgen Citron.

När det är så här stor text på en layout, så vill jag ofta ha lite större dekorationer. Och då plockade jag fram de här roliga pom-pom-bollarna. Barnligt kul! :) 

Här syns även mer av mönstret i glass bead-gelen - Cool effekt, eller hur?


Jag lät bollarna vandra diagonalt över sidan, sen skapade jag även två kluster med blommor och band.

Idag har vi DT-träff hos Scrap-Perra. :) Vi skapar, pratar, skrattar och smider planer för året.

Hoppas ni får en härlig dag ni också.
 

Inga kommentarer: