lördag 1 februari 2014

Smile :)

Halli Hallå! :) Hoppas ni har en härlig lördag framför er. 


Måste först bara säga att jag älskar snö och vinter, oftast... men det här blev en riktigt somrig sida, om än med en frostig känsla i grunden. :)


Jag plockade fram ett gammalt kit till Scrap-Perras sommartävling för två år sedan. Det jag har lagt till är tissue paper från tim holtz plus lite färg, gesso och UTEE. 


Jag täckte hela sidan med silkespappret, och lite blommor, spets och dollies. Jag använde gesso för att limma fast allting, plus att det täcker men ändå syns lite igenom.


Sen jobbade jag med turkos färg från Deco Art, och Pewter och Gold i Lumiere Fluid Acrylics. Jag "målade" med en spatel så att bara det som sticker upp från sidan får lite färg på sig. Det ger en cool effekt. :)


Fina blommor som jag bara öst på. Gillar att skapa sådanna här kluster med dekorationer - några knappar, lite bling, ostduk, chipboard-ram, band, en fjäril, blommor i olika former och storlekar och ett fint ord. Yummy! :)


Visst är det kärlek i den här bilden?! Det finns så mkt på den som gör mig lycklig. :)


Som en slutfinish har jag frostat hela sidan med UTEE, inspirerad av denna video - Donnas sista Inspirations Wednesday... Hur ska jag klara mig utan dem?!

Ha en bra dag! :)

Ses vi förresten på Scrap-Perras träff i Jugansbo bygdegård nästa helg? Jag kommer vara där. :)

Det finns hela-helgen-platser och även några lördagsplatser (tror jag). Träffen är en all inclusiv, där mat, fika tilltugg ingår. För en hel helg kostar det 500 kr, och för lördagen kostar det 350 kr. Självklart är butiken på plats och vi har lite demos under helgen.





Inga kommentarer: