lördag 8 februari 2014

The Abstract 5

Då kommer det ännu en Art Journal om min väg mot ett "lättare" liv.


Jag har försökt mig på att måla abstrakt, utan några egentliga motiv. Svårt... är inspirerad av D.Downey i detta försök. Det blev som jag tänkte mig, men det var svårt att sluta i tid. :)


I botten är det en mop up page (som vanligt :) där jag "stämplat av" mist från en polka dot mask. Det är för övrigt en av mina favoritmasker genom tiderna - och bara så ni vet så finns den i Scrap-Perras Outlet-kategori nu. Så passa på! :)

Ovan på Dylusions misterna har jag kladdat modeling paste över några andra masker... pssst, löven och mini-prickarna finns också i Outlet-kategorin. ;)


Jag kallar den här sidan för "The Abstract 5" för att spela lite på tekniken, men också för att visa hur abstrakt det känns för mig att ha möjlighet att klara av dessa (nästan) sista 5 kilona.


Gillar verkligen hur färgen blev på den här delen av sidan. :) Turkos mist och prickar, sen modeling paste löv som färgat sig lite av misten, och sen stänk av Lumiere acrylic paint + vatten. Happy!

Nu är jag på väg till Mia och Perra i Saladamm för att pyssla hela dagen. Ses vi där? :)


Inga kommentarer: