onsdag 14 mars 2012

Vårkänslor blev en sommarlayout ;-)

Jag har vårkänslor! Ja, trots att det är lite halvdana dagar med en liten son som ska få sina första tänder och då "bråkar" litegrann så har jag vårkänslor! Solen värmer därute, det är små vårtecken på gång ute i trädgården - häromdagen såg vi de första små snödropparna kika fram! Det är underbart!

De vårkänslorna gjorde att jag ville skapa lite mer vårfärger, för de här papprena från Echo Parks "Victoria Garden" är liksom våriga för mig. Men när det kom till kritan så blev det ett sommarfoto som passade allra bäst till färgerna *s* Så kan det gå! Så vårkänslorna gör att jag verkligen längtar till sommaren och möjligheten att gå ut till vårt stora fina jordgubbsland och bara frossa i solvarma söta jordgubbar!

På denna sida har jag först dragit ut gesso med ett kreditkort. När det torkat stänkte jag ut svart chalkboardmist, skar till lite papper i olika storlekar och stansade ut fjärilar ur Reprints fina gula zickzackpapper. La en stor kakservett under papprena och en liten precis under fotografiet. Det blev fint när papprets spets gick igen lager på lager, tycker jag.

Jag klippte en remsa av Pink Paislees "mist-a-ble"-band, målade det med rosa distress stain och lät det torka under tiden som jag pysslade med sidan. Monterade det sen precis nedanför fotot, tycker det blev en fin färgklick och det ger ytterligare struktur till sidan. På med lite dekorationer och sidan var klar! Mmmm, ljuvliga färger, eller hur?!




Ha nu en underbar dag! Det ska jag ha!
/Helene - webmosterhelene

Materiallista:
Papper: Echo Park "Victoria Garden - Delightful doilies" (bakgrundspappret), Echo Park "Victoria Garden - Sunshine" (rosa), Echo Park "Victoria Garden - Botanical Ballad" (noter), Reprint "Children collection - Children" (gul zickzack)
Bokstäver och stickers: Echo Park "Victoria Garden"
Färg: Studio (gesso), Tattered Angels Chalkboard Mist (Charcoal), Rangers Distress Stain (Spun Sugar)
Dekorationer: Prima (pompom-blomma)**, Prima (bling), kakservett (20 cm), kakservett (10 cm), Pink Paislee (band)
Stans*

*privat
**tillfälligt slut

Inga kommentarer: