tisdag 20 mars 2012

Presentpåse...

Idag tänkte jag visa en papperspåse som jag dekorerat med papper Reprints serie New England tillsammans med några Tim Holtz stämplar.


Framsidan är dekorerad med papprena Stars & Hearts och Cape Cod.


Baksidan är också dekorerad med Stars & Hearts, men här har jag använt båda sidorna av pappret.

Själva stängningsanordningen är väldigt enkel, då jag stansat ur två stjärnor som jag sedan fäst med brads. Sedan snurrar jag en twine runt de båda.


För att få texten är framträda på det mönstrade pappret har jag lagt ett tunt lager Gesso och sedan, när det torkat, stämplat med en vattenfast dyna.


På de utstansade stjärnorna har jag haft på crackle accent, för att ge en lite mer levande effekt.

Pyssla lugnt!

1 kommentar:

Mia KL sa...

Vilken härlig påse och smart stängning...