onsdag 21 mars 2012

Läckra färger!

Har ni sett att det kommit nya Glitz-papper i butiken?!!! De är helt fantastiska!!

Med tanke på alla nyheter som trillar in i butiken hela tiden är det lätt att glömma alla "gamla" godsaker som finns... Så jag måste slå ett slag för en av de "gamla" Glitz-serierna, nämligen "Dance in Sunshine". I mitt tycke en måste-serie ;-) Den är så läcker!! Blanda med lite vackra minirosor och läckra Prima-resistables så får du en stor variation på dina sidor!

Jag tog en av de papper som har svart baksida, med ett svagt svart på svart-mönster, som min bakgrund. Rev lite mönstrade papper och klippte ut lite romber ur ett av dom. Eftersom jag klippte ut romber/harlekinmönster ur ett papper så valde jag att använda vit distress stain genom en harlekinmask. Det blev riktigt läckert mot den svarta bakgrunden. Jag stänkte ut vit mist på bakgrundspappret och lila chalkboardmist på tagen och kakservetten. Även canvasen från Prima fick sig en dusch av den lila misten.

Medan misten torkade klippte jag ut fåglar och sen var det bara att montera alla delarna på sidan.


Här ser du lite olika element. Jag tycker om att jobba med så kallade kluster, dvs att man klumpar ihop dekorationer mm på olika ställen på sidan. Det ger bra blickfång och ser läckert ut :)


Jag hoppas att jag inspirerat dig att även kika bakåt i shoppen, och skapar du nåt med Glitz från oss så berätta gärna så kommer jag och kikar!

Ha en underbar onsdag, så hoppas jag att vi ses på Stockholm City Scrap i helgen!! Jag sitter i butiken och demar och scrappar, så kom förbi och säg hej även om du inte ska vara med på själva träffen!! Det finns så mycket fint att shoppa, så kom!!

/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Glitz "Dance in sunshine - Stripe" (svart bakgrund), Glitz "Dance in sunshine - Raindrops" (romber med droppar/turkos), Glitz "Dance in sunshine - Birds" (fåglar/lila)
Bokstäver: American Crafts (stora)**, Prima "Tiny alphabet" ("små")
Färg: Distress Ink Stain by Rangers "Picket fence", Tattered Angels Chalkboard mist "Grape Ape" (lila mist), Studio Calico "White" (vit mist)
Dekorationer: Glitz "Dance in Sunshine" (stickers), Prima Resistant canvas (canvas), minirosor (orange**, lilavit, mintgrön), Prima SIIC (bling), kakservett 10cm, tag*
Stans: Martha Stewart*
Mask: Crafter's Workshop "Harlequin"**

*privat
**tillfälligt slut