söndag 8 januari 2012

Nyårspresent..

Detta inlägg skulle jag ha lagt upp redan förra veckan, men då ville inte min datautrustning vara med, så det kommer idag istället..

Nyårsafton var vi bortbjudna på mat. Helstekt, ungsbakad kalkon. Det var gott.. Trevligt sällskap hade vi åxå och barnen hade full fart hela kvällen.. Allt var som det skulle, alltså..
En liten gåva hade vi med till värdparet, en chokladask av känd sort, men de gjorde stor sak av att den var inslagen och sååå svårt att gissa.. ;)
En enkel wellpapp lindade jag runt asken och sprayade med mister ur "adventure", Från Tattered Angels olika mistkollektioner.. Jag gjorde en etikett som jag fäste därpå, av pappret Block från Glitz. Det randiga pappret är från samma serie och heter Stripe. Die-Cut ramen är mistad och har fått några små facetterade pärlor.

Blommorna är fina och färdigglittrade som de är, de finns i många färger och jag har använt vita och gröna. Jag ville få lite "stuns" på bandet och det är ju lite svårt med ett organzaband, men jag smetade ner det med Strong & Precise glue (som jag använder till nästan ALLT!) Jag lindade upp det på en strumpsticka och lät det torka till lite grann, sen kunde jag forma det lite som jag ville ha det.. Läckert blev det!
Jag slängde ihop ett kort med istort sätt samma papper. Det gröna är baksidan på det som heter Block. Blomman här finns inte i webshoppen (än) och här är de facetterade pärlorna i färg.  Även här fick organzabandet ett limbad, innan jag snurrade ihop det och fäste det på kortet..

Jag hoppas ni haft en härlig start på året! 
Kram.. 

Inga kommentarer: