torsdag 12 januari 2012

Faktist en av de sista LOn gjorda under 2011...

hade en underbar torsdag i butiken där jag hade sällskap av Maiden och SkärviksNina - tack tjejer för trevligt sällskap!! Det var sista torsdagen innan nyår och jag lyckades göra 3 LOs klara från början och en som jag slutförde och bloggade den dagen...

En av de LOs jag gjorde från början blev denna. Jag gick in på White with One och kollade på LOs som var gjorda där och hittade en som jag inspirerades av (hittar dock inte den LOn just nu...). Maiden, när får jag se din tolkning av bilden?

Jag visste att det var dessa foton jag ville scrappa så det vara bara att hugga ner i lådorna och leta fram passande papper och hittade dessa härliga papper från Pink Paislee. Det är från 365 Degress - tre olika papper. Härligt färglada allihopa!!!

Först vit cardstock i basen och sedan mönstrat papper så det nästan täcker hela sidan. Både det oranga och gröna papper fick lite extra förstärkning i färg genom lite Smooch Spritz - Carrot Cake och Limolicious.
Diecut från både Pink Paislee och Tim Holtz, lite bokstäver från både October Afternoon och My little shoebox. Blommor från både Petaloo och Prima och lite trädekorationer från Kaiserkraft.
Egengjorda dekorationer. Hittade lite gamla chipboard som inte passade i färgen. Så den större runda målade jag med vit gesso och sedan stämplat med en tegelväggs-stämpel från Prima. Den ovala chipboarden har jag målat med Inka Gold i graphite färg från Viva-Decor som vi har tagit hem till Scrap-Perra. Finns i flera olika färger och ger en metallisk lyster.
Och så klart dold journaling - måste ju skriva ner hur det kommer sig att vi har pizza på grillen (som dessutom blev väldigt god!!)

Hoppas att ni hittar lite inspiration.

Glöm inte vår Blog Candy!!!