fredag 9 december 2011

Lite lila

På träffen i lördags fick jag lite lila blommor och jag kom på att jag riktigt sällan scrappar något alls i lila så jag bestämde mig för att utmana mig själv att scrappa i den färgen. Första tanken var dock att jag inte hade några dekorationer eller papper i lila, men där tog jag fel...



Jag började med att stänka lite Distress Stain-Weathered Wood, därefter stämplade jag lite noter med stämpeln Glitz - Clearstamps - Distressing Set 2 med Distress Ink - Dusty Concord. Det ljuslila pappret är från en ny tillverkare och har inte kommit in i webshoppen än - pappret heter Mysterious från en serie som heter Avalon. (Länk till tillverkare).  Det andra lila pappret kommer från Glitz Polka från seriern Dance in Sunshine. Lite tårtpapper finns också med. Kort & Godt - Die cut - Rund ram syns inte så godt, men den finns där och den är målat med en liten lila färgflaska från Claudine Hellmuth Studio.

Provdockan som är en Resistant Canvas från Prima  har jag distressad med Milled Lavender,
Canvasfigurerna är så härliga när det vita trycket kommer fram. Man bara torkar av trycket om man använder mist, distress stain eller distressdynor och så kommer det vita fram. 


Inte alla blommorna på layouten finns i webshoppen än, det är bara att kontakta Perra om ni vill beställa de.  Det är vita och lila Gardenias - finns ej i webshopen än.  Den vita tyg"blomman" är från Prima. (går jättebra att mista).  Cherry blooms och Prima - Petunia - Opus finns.  Jag letade också fram en gammal Got Flowers blomma som fått lega hemma i många år utan att få komma med på något alster.  Petaloo - Chantilly - Velvet Hydrangeas - Cream är vit och glittrig, men det syns inte helt.



Glittrig är också den  vita fågeln - en wood Wood Flourishes från Kaiserkraft.
Jag har först målat den med Gesso och så har jag målat över med  Glimmer Glam - Chandelier för att det ska glittra lite. 

Jag har droppat lite  Fully Purple mist lite här och där. 

På rubriken har jag använt små stickers från MME- Lime Twist - Out of the Blue - Playful Alphabet.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Supersnyggt som vanligt! Tänk att det kan bli så snyggt med lila! Älskar redigeringen av fotona på dina layouter! De blir sååå snygga!!!

Sophie sa...

Håller med ovanstående skribent;-) SUPERsnygg!!!