torsdag 13 februari 2014

Romantisk hylla, en Lo och snabbgjorda kort

På vår gäst toalett som också kursdeltagarna använder finns det en vit hylla bredvid handfatet. I höstas fick min sambo för sig att han skulle scrappa lite på den. Han hade nämligen fått syn på ett mycket vackert mönsterpapper med telefoner på som Perra sålde. I vårat hem finns det en skärapparat i nästan alla rum inkl garaget, så han är ganska så flink när det gäller att använda dem. En dag när jag just startat upp en kurs så låg telefon papperet så fint på hyllan med en måttbeställd glasskiva uppepå. Och nu i måndags, till alla hjärtans dag, hade han bytt papper till detta vackra istället. Mönsterpapperet kommer från My minds eyes serie Cupids Arrow No. 14. Att titta på hyllan gör mig verkligen glad, den är såååå fin.


Förutom att berätta om min romantiska present hylla så är mitt bidrag denna veckan en Lo med väldigt mycket Fuzzy cutting. Jag har använt olika papper och tillhörande dekorationer från serien Delight Collection, från Prima. Längst ner på reklamremsan på denna serie finns en lång bård med små vimplar, olika färgkombinationer på alla papper.


Om man klipper ut dessa och ”dragspels viker” hela remsan så får man vackra blommor som passar perfekt. Det finns också dold dokumentation på en stor tag som ligger under fotot.


Eftersom allt klippande/skärande till denna Lo tog lite tid, så behövde jag några väldigt snabbgjorda kort att ge bort på alla hjärtans dag. Det tog ca 5 min per kort att göra dessa. Och det är snabbt enligt mina mått mätt. Jag har använt papper från My minds eyes serie Cupids Arrow No. 14. Det är något speciellt med alla de små vackra röda blanka detaljerna på dessa papper.


Vill du kanske prova på Fuzzy Cutting så är nästa kurs på måndag 17/2.
Du hittar alla kursbeskrivningar här.

Hoppas att ni får en mycket trevlig alla hjärtans dag imorgon.

Happy Scrapping!

Therese





Inga kommentarer: