lördag 22 februari 2014

Ny garderob?

Trevlig lördag på er allihopa!


Idag har jag klippt och klistrat lite. Ibland är det kul att bara släppa loss och leka på. :)


När jag gör en sådan här bakgrund så brukar jag välja tre olika masker i tre olika färger. Jag jobbar med Deco Arts akrylfärg, och låter den torka innan nästa färglager, så att det inte blandas. På just den här sidan så blev det fyra masker och fyra färger...

Titeln spelar på att jag själv har "varit och shoppat" i min egna klädkammare, m a o hittat kläder jag inte kunnat använda på länge. Kul! :) Jag kanske inte har hittat lika konstiga klädkombinationer som den här tjejen, men det är roligt att prova sig tillbaka genom mina olika klädstilar sedan dryga 10 år tillbaka. Min klädstil har varierat lite kan man säga. :)


Tjejen har jag byggt upp genom att skapa ett collage från en modetidning, som jag klippt massor ur. Den här tjejen har fått en stor blomma som kjol, ett gult skärp, nya ögon och ett gäng accessoarer som halsband, handväska och hatt.

Ser ni skillnad på denna bild och slutresultatet? När detta hade torkat så doodlade jag med en svart och en vit penna för att göra henne ännu mer lekfull. Happy! :)


Att sätta dit nya ögon på tjejen skapar ett lite konstigt uttryck, och varför hon fick en sko som hatt vet jag inte riktigt.... men det är roligt. :)

Gillar även alla härliga färger i bakgrunden. 

Ha en bra dag! 


Inga kommentarer: