söndag 2 februari 2014

Med solen i ögonen

Nu längtar jag efter våren.
Snön ÄR fin, det är den.. Men just nu fryser jag och då scrappar jag sommarkort, för att iallafall få lite mental värme..

Jag tog en hel serie kort på barnen när de var ute och cyklade en solig dag i maj, förra året.  Christian var inte jätteförtjust, för hur han än gjorde fick han solen i ögonen. Sa han..

Pappret kommer från Simpel Stories - I heart summer. Den läckra randiga ramen kring hela bakgrunden, är tryckt på pappret, liksom cykelmotivet.  Jag dunkade till med en grön och en vit distress stains på bakgrunden, för att göra den lite intressantare.  Lite washitape och alfabet från Basic Grey.  

Som ni ser, så är min gröna washitape stansad med en edgepunch. 

Det är jätteenkelt. Sätt din tape på en bit spillpapper, för stabilitet. Måtta in och tryck!
 
Sen får du lyfta washitapen försiktigt, för den är lite skörare än vanligt. Men det blir fint och annorlunda när man använder den..  Det finns ju verkligen MASSOR av washitape att prova sig fram med..

Jag hoppas ni får en underbar söndag!

Inga kommentarer: