torsdag 6 februari 2014

Lo med Liquitex Iridescent Medium, samt ett kort

Idag bloggar jag för första gången på en torsdag. Sedan en tid tillbaka har jag delat fredagar med Mia. Men nu är det torsdagar som gäller och jag ser mycket fram emot detta. Hör gärna av er om det är någon speciell teknik eller produkt ni vill fråga om eller se mer av, kanske efter en demo eller en workshop någonstans där vi träffats. Jag får ofta frågor efter träffar där någon sett något spännande, kanske köpt en ny produkt med sen glömt ”hur det var man gjorde”… Vet jag då om det så kan jag blogga några exempel här för att hjälpa minnet på traven. Så, hör gärna av er!


Jag har nyligen upptäckt hur kul det är att jobba med Liquitex Iridescent Medium.


Här har jag stämplat med Archival ink dynor på ett cardstock för att skapa djup, och sedan penslat över Iridescent medium lite slarvigt med en bred pensel för att dämpa stämpel färgen. Det ger ett genomskinligt lite pärlemor skimrande lager. Innan det torkat har jag även strött i lite transparent dry glitter, Clear rock candy från Ranger. Inte mycket, bara en nypa här och där…


Därefter har jag lagt lager på lager med mönster papper, tags och stickers från Bo Bunny. Dekorations knappar och bling stenar kommer också från Bo Bunny Woodland Winter.


En av kursdeltagarna i veckan ville komma och lära sig göra ett påskort, så här får ni se hur min vintriga variant av det blev.



I måndags gick startskottet för vårens kurser, du hittar all kursinfo här.

Jag hoppas att vi ses på Perras träff i helgen, det skall bli så roligt.

Happy Scrapping!

Therese




Inga kommentarer: