måndag 26 mars 2012

Skapa med kraft

Kraft är min absoluta favoritfärg på cardstock och jag ser alltid till att ha ett lager hemma. Det passar till allt och särskilt till utomhusfoton som här. Jag har gjort ett eget mönstrat papper genom att måla med en mask på en bit cardstock. Jag använde akrylfärg för att få lite struktur på mönstret. Jag har sen lagt en fotomatta i vitt bakom för att låta det mönstrade kraftpapperet stå ut i förhållande till bakgrundspapperet. Jag sydde några effektsömmar på det blåprickiga papperet som Teresa Collins har designat. Titeln är gjord av tre olika thickers alfabet. Jag gillar att blanda typsnitt och färger för att skapa spänning i titlar som består av flera ord. Som pricken över i:et stansade jag en fjäril och satte dit en vacker brads i turkos färg.




// Malena

1 kommentar:

Åsa aká Scraphorse sa...

Ooo så snygg!

Det är en konst att få det sås nyggt men ändå så ankelt!! Fantastiskt!