söndag 18 mars 2012

Paus ~ Vila

Jag tänkte att jag skulle påminna lite om månadsutmaningen, nu när drygt halva tiden har passerat. Du ska skapa en layout/kort i svart/vitt+ EN färg. Bara en. Jag valde grönt..


I botten har jag ett vitt cardstock som jag lagt på en läcker mask på, Burst, och använde en grön mist (meadow green) över hela. Det är det som bildar det fina solstrålsmönstret. Papperna är från BoBunnys fina Enchanted, Bakom fotot har jag en av fyra 6" cutouts och dekorationen framför har jag klippt ut från Stripe-pappret. Det sitter en glitterswirl på det pappret, som jag klippt en halvcentimeter utanför, det blev fint. Det är svårt att se, men här syns det kanske liiite bättre?


Bakom där har jag stuckit in en bit papper som jag skrivit journaling på. Det sitter en liten öljett i hörnet och däri har jag trätt en bit bomullsgarn så man enkelt kan dra ut den. En bit nätband i grönt har jag använt åxå..
På sidan där titeln står, vilken jag fö har skrivit med bokstäver från Websters storyteller serie, har jag använt mig av det nya verktyget "SewStamper". Det är så enkelt att få olika ritade sömmar, här en enkel sick-sack söm. Det finns många olika stämpelhuvuden som man kan enkelt byta ut.

Fotot är från Scrap-Perras träff i augusti, när även mina barn var med. Här ligger de tillsammans med Perra och Mias barn, och softar framför en film på datorn.

Nu är det snart dags för träff igen! Kommer du då?

1 kommentar:

Mia KL sa...

Men Dilorf då, vad är det jag ser massor av mist!!?? Härlig LO.