torsdag 29 mars 2012

Grattis kort med fina papper från Reprint

Då dottern fyllde år i måndags så hade jag ju hela helgen på mig att fixa ett grattis-kort (varför är man ute i sista stund...) så mellan kunderna i butiken så fick jag till detta kort.

Ivory cardstock i botten och så valde jag att klippa ut ett motiv från Reprints CutOut papper i serien Childrens Collection. I botten har jag valt att ha den gula "rutan" ur pappret Cardbases.

Bakom tjejen så valde jag att ha en liten doilies (slut just nu men mer är på väg). Alla kanter har jag edgat med Primas verktyg Distress Tool - det BÄSTA verktyg man kan tänka sig, jag använder den till typ ALLT!!!

Fusksömn med en svart ZIG-penna. Bannern har jag klippt ut för hand, stämpeln är privat och kanterna har jag edgat och sedan färgat in med Primas färger, vi har flera färger hos oss.

6 År är creme färgade Thickers.



Spetsen kommer från Reprint även den (ej i webshop ännu) och orang/vita bandet är från Maya Road. Tulpaner som har precis kommti till oss, en aster som även den är ny och rosor finns ju i flera färger.



Insidan fick ju även den en liten bild på en tjej och sedan så har jag ramat in med den svarta ZIG-pennan.



Spana in de söta papprerna från Reprint, de är gudomligt söta!!!

Hoppas att vi syns i helgen i Göteborg!!