onsdag 7 mars 2012

Scrappa med legopapper och sin son :)

Då Perra lämnade lite material åt mig att jobba med för några veckor sedan så lämnade han även över två papper och ett uppdrag till mig OCH Aston. Aston är min son som är 3.5 år :-) Vi fick i uppdrag att scrappa tillsammans med två legopapper. Vilket underbart uppdrag vi fick! Aston blev riktigt glad att få scrappa med mamma och få ett litet dt-uppdrag såhär tidigt i karriären, för visst behöver vi fler killar i hobbyn?!

Jag valde att klippa loss legobitarna ur papprena, tanken var att vi skulle jobba utifrån samma förutsättningar. Enkelt både för mig och för honom, eftersom det inte går att göra så avancerade saker med en sån liten kille. Jag valde att jobba i 12x12-formatet och skar till cardstocken i lettersize åt Aston, så han kan sätta in sin sida i sitt eget album.

Sen satte vi oss ner bredvid varandra och gick lös med papper och lim...

Aston började med att lägga en stencil på bakgrunden och måla med gul PanPastel, sen fick jag fixera färgen. Direkt gick han loss med limstiftet och legobitarna. Han limmade ut bitarna lite slumpvis. Sen valde vi titel utifrån de fina fotona på honom då han spelar ett legospel på min iPhone.

Aston fick sedan berätta vad han tyckte om min telefon och att spela legospel. När han såg att jag ritade en svart ram runt min layout gjorde han detsamma. Är inte hans allra första sida riktigt fin?! Jag tror Aston skulle bli jätteglad om han fick lite glada uppmuntrande ord :)


Här är min sida, jag valde att lägga på en stencil jag med, men med större cirklar, och göra mönster med vit gesso (syns mer på detaljbilden). Detta för att efterlikna de upphöjda cirklarna på legobitarna. Jag stänkte ut glimmer glam för att få lite effekt och lite mer färg. Sen limmade jag ut pappersbitarna ungefär som på en legoplatta, monterade dit foton och en titel. Skrev lite text och klistrade på lite coola stickers från Ruby Rockit. Avslutade det hela med att rita en svart ram och dra gul akrylfärg runt sidan.


Här ser man de vita gessoprickarna. Superläckert i verkligheten!


Ha nu en underbar fortsättning på veckan, glöm inte att kika in i webshoppen och spana in nyheterna :)
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Creative Imagination "Lego - Green brick" (grön), Creative Imagination "Lego - Yellow brick" (gul)
Färg: Studio (gesso), Glimmer glam (Mellow Yellow - gul, Flirty - röd*), PanPastel (gul), Fixativ Spray
Bokstäver: American Crafts (stora)*, KaiserCraft (små)**
Stickers: Ruby Rockit "Paper Boy - Cardstock stickers"
Masker: The Crafter's Workshop "Circle Grid 12x12" **, The Crafter's Workshop "Circle Grid 6x6"*

*privat
**tillfälligt slut

2 kommentarer:

Mia KL sa...

Vilken fin LO han har gjort Aston, helt klart jättebra. Även din LO var fin :)

Scrapanna sa...

Astons LO är jättefin!