torsdag 22 mars 2012

Ett försök med MYCKET blommor!!!

När jag fick se Primas Meadow Lark serie så visste jag direkt vad jag ville göra. Dock så tog det sisådär 1 vecka för mig att få till den här layouten. Så är det ofta för mig när jag har en ny teknik eller ny stil eller vad det kan vara som jag inte har gjort så mycket så tar det ett tag innan synapserna i hjärnan får ihop koordinationen i händerna och kan tolka min ide. Men oftast så får jag faktiskt till det som här.

Jag ville göra en LO med MYCKET blommor. I botten finns Prima papper och jag klippte även för hand ut en diecut av ett annat papper. Sen gick jag lös på dekorationer. Det är nya prima blommor blandat med "gamla" prima blommor, petaloo blommor, rosor, cherryblooms etc. En del av blommorna hade lite fel nyanser så några har fått ett lager vit gesso på sig och några är målade med vit distress stain.
Lite nya löv har vi fått hem idag, så de kommer snart upp i webshoppen. Här rosknoppar med cherrybloom, primablomma och en liten ros. Två hjärtpins fick också vara med.
Vi har även några Martha Stewart punchar hemma (just denna fjäril tror jag är slut just nu) men de finns inte i webshoppen ännu. En kaskad av olika blommor och löv. Om ni tittar noga hittar ni en fjäril i form av chipboard som har fått ett lager vit crackle paint över sig.
"Träticket" från Prima, spets från Inkido och så ser ni även en nyhet som kom idag, TULPANER. Vi har fått dem i flera olika nyanser så det ska fotas och läggas upp i webshop, blir nog nästa vecka.
Här ser ni även en till nyhet: Seam binding ribbon, även de finns i flera olika färger. Hjärtat är från Kaiserkraft och är i ett 4-pack av olika former.
Då jag bloggar sen får ni nöja er utan länkar (tar mig vissa friheter som fru till Scrap-Perra...civil olydnad :) )

Hoppas att vi syns på Stockholm City Scrap i helgen!

4 kommentarer:

Annika sa...

Jättefint! Gillar den softa färgskalan med!

nina sa...

vilken jätte fin LO

Anette sa...

Jättefint! Härliga färger.

Tigerblomma sa...

Ljuvlig! Både motivet och LO!