söndag 22 mars 2015

Fotogenique

Bianca älskar blått.. 
Så dessa papper från Bo Bunnys Rosé Cafe passade jättebra in till detta fotot på henne.  
Hon blev fotograferad "på riktigt" häromdagen, med blixtparaplyer, skärmvägg och så och den fotografen blev helt till sig över hur hon lyste rakt in i kameran. Det var lite roligt att som mamma stå bredvid och lyssna.. :) 

Detta fotot har jag dock tagit själv och jag har lekt lite med belysningen. Vi tog många kort, men detta gillade hon bäst.

Jag har, som så ofta annars, använt ett mönstrat papper (fresco) i botten. Detta har jag inte gjort något med, för det var lite "distressat" och ojämnt i tonen från början. Det gillar jag.. :)
Den blå fotomattan heter Heirloom och övriga pappersdetaljer, som ramen närmst fotot, diecuts och blommorna är från seriens diecuts pack. Utöver detta har jag bara använt ett enkelt guldhjärta.

Jag önskar er en underbar dag och hoppas att ni tar er tid att gå ut och fotografera vårens alla fina knoppar. Just fotograferingen är ju en viss basfördel, för att kunna stanna inne och scrappa senare.. :)


Inga kommentarer: