torsdag 4 oktober 2012

Modeling Paste en favorit!


Till det här kortet har jag börjat jag med ett vitt cardstock som jag valde att färga in med Distress Ink, dynorna i Distressfamiljen. Jag börjar oftast med den ljusa färgen, inte alltid men för det mesta, de för att lättare kunna "kontrollera" djupet i färgen. Här började jag med Stormy Sky fortsatte med Chipped Sapphire och avslutade med Frayed Burlap för att mjuka ner färgerna sprayade jag med egen gjord mist över. De ger även läckra "fläckar" på bakgrunden.

Egen mist gör du lätt som en plätt med vatten och Perfect Perl.:)

Nu till min favorit produkt, eller en av dem rättare sagt, Modeling Paste!

Modeling Paste är en produkt som ger struktur när du använder den. Du kan färga in pastan med tex en av Dylusions klara glada mister eller någon av din afavorit akrylfärger. Är du, som jag, otålig går det alldeles utmärkt att snabba på torkningen med hjälp av embossingfönen ja o faktiskt i detta fallet även hårtorken. :o)
Fjärilen är gjord med detta underbara material med hjälp av en mask.

Många kramar Marie

Pssst, Vi ses i Karlstad på mässan! ;)

Inga kommentarer: