söndag 21 oktober 2012

En burk te..

Ibland lyxar jag till det och köper en lite dyrare marmelad/sylt till min youghurt. Gott med lite som smaksätter. Denna marmelad säljs i fina burkar och jag kände att det var dumt att slänga dem. De hamnade här i scraphörnet på en hylla och när jag skulle iväg och låna sängplats så dekoreade jag en burk och fyllde den med gott rött te. Som ett tack!
Grunden är ett papper från MME som jag fäst en stor stickers från Sassafrass. På den har jag skrivit namnet på teet med de prisvärda små bokstavsböckerna från Fynmark. (1404 olika tecken i tre olika stilar för bara 20 kr tycker iallafall jag är prisvärt!)

 
Eftersom jag emellanåt har svårt med finmotoriken så har jag gått över från stämplar till stickers, där jag vill ha motiv. Dessa fina igelkottar finns i shoppen, om än inte på webben..
På baksidan av denna runda burk, har jag fäst ihop pappret med massor av öljetter och två färger av twine. Där hänger också en velvet trinket.  


 
Till locket har jag använt ett filterpapper, som jag sprayat med mistsetet Heidi Swapp. Blommor och blad kommer från Petaloo.
 
Jag hoppas ni haft en härlig helg och att ni får en skön söndag!

Inga kommentarer: