fredag 19 oktober 2012

Nu är det jul!!!

Eller så kanske inte riktigt än men scrappare som man är så börjar man ju den processen tidigt! Eller hur (säger hon som bara har gjort ungefär 5 julkort hittills... och skulle vilja göra fler)...

Nåja, jag tänkte visa lite mixed media idag med jultema. Jag såg en video av Christy Tomlinson som hon har gjort för en evighet sen men det är ju så kul att söka på youtube och så hittar man ju massa roligt. Och denna gång gjorde hon en julgran på en tavla. Och direkt när jag såg de härliga papprerna från Nutcracker från Graphic 45 så var det bara att sätta igång.

I botten en tavla av storleken 18x24cm som jag har täckt med akrylfärg i olika färger, främst lila, lite grönt och lite lite gult. Sen har jag stämplat på med lite olika julstämplar från olika Tim Holtz stämpelförpackningar.
Jag har klippt ut papprerna i olika storlekar och limmat på dem med Mod Podge. Och när det sedan har torkat har jag "skuggat" med mina kära PITT pennor i matchande färger och även doodlat med svart signo penna. Vi har numera även pennor från Sharpie som fungerar på ungefär samma sätt.
Här ser ni nederdelen. Jag har även tagit lite små ord som har jultema från ett av stickers ark från Authentique paper och även limmat fast dem med mod podge och doodlat runt.
Ska nog göra några fler tavlor och ge bort vid jul...
Vad gör du för pyssel inför jul?

1 kommentar:

Ulrika sa...

Åååhh ... jag är helt KÄR i denna! <3 Supersnyggt, verkligen!