måndag 20 april 2015

Lo med struktur och akrylfärg


Akrylfärg är användbart till mycket mer än att bara vara en slät färg på ett papper…
På Scrap and pearl som börjar nu på fredag i Annexet här i Stockholm, kommer jag att hålla i en demo om just akrylfärger och hur man använder dem tillsammans med olika tekniker som man kanske inte gör i vanliga fall. Kom gärna förbi oss på Scrap-Perra och säg hej om du också skall dit.


Här har jag blandat Natural Sand från Liquitex med svart akrylfärg för att få fram lite struktur på min cardstock bakgrund. Några remsor av mönstrade papper från bla Websters pages, Hello World och My minds eye, Lucky in love samsas med tejp och svart ram som också kommer från My minds eye.
Under fotot finns ett papper med ramar på från Studio Calico, printshop. Den röda stora blomman från Petaloo har fått ny mittpunkt av pärlor från Prima och mina röda brads kommer även de från Prima, Bella Rouge.


De otroligt fina guldiga pilarna kommer från ett ark med bokstäver från Thickers, Gilded.  Jag önskar att jag hade ett helt fullt ark med bara sådana… Lite guld har det också blivit på rosknopparna, där använde jag pennan Wink of Stella från Zig i färgen guld.

Jag hoppas att vi ses på någon av mina work shops eller demos till helgen!

Du hittar övriga aktuella kurs datum för våren här.

Happy Scrapping!

Therese