måndag 6 april 2015

Alcohol Ink och Mister på Uppslag, del 1


Denna veckan tänkte jag visa ett uppslag. Den 1:a sidan idag och sidan 2 på torsdag. Det här är ett exempel på vad vi skapar på kurserna Alcohol Ink 1-2 och 3-4. Nästa inplanerade Alcohol Ink kurs går den 16/4 och den 14/4 jobbar vi med Färger i Mist form och struktur.


Jag har använt ett mönstrat papper från Bo Bunny, Cést la Vie. För att göra det mer intressant och skapa mer djup, färgade jag in de mer eller mindre enfärgade delarna av papperet med Distress dyna i färgen Tea Dye. Jag använde mig av en stencil från Tim Holtz med ”linjal mönster”. Tittar man riktigt noga så kan man se att jag av misstag vände mitt papper upp och ner!!! Vilket resulterade i att mina siffror är upp och ner vända. Ni som gått kurs hos mig vet hur jag alltid påminner er om pilarna. Här ser ni hur tokigt det kan bli om man glömmer.


För att skapa struktur använde jag Distress Stickles Dry Glitter från Ranger i färgen Clear Rock Candy som jag fäste med Multimedium lagt genom en stencil från TCW. Även chipboard bokstäverna och den stora bokstaven D i Grungeboard har fått ett lager med Distress Stickles Dry Glitter.


När det har torkat, man får verkligen vara noga med torktiden när man gör denna teknik, så går det bra att färga in strukturen med Alcohol Ink i önskad färg. Man kan med fördel blanda olika Mixatives med färgen och skapa effekter av tex pärlemor.

På torsdag denna vecka visar jag den motsatta sidan av detta uppslaget och berättar lite mer om dekoreringen.
All kursinfo kan du hitta här.

Happy Scrapping!

Therese


Inga kommentarer: