lördag 12 maj 2012

Älskade Dylusions


Det var tidigt på året som jag såg att Scrap-Perra tipsade om nya produkter som skulle komma till våren. Ett youtubklipp visades med Dyan Reaveley, kvinnan som står bakom serien. Och jag bara älskade det jag såg. Färg, färg, färg och tokiga former och doodel, fritt och otroligt kul.
Under våren har jag samlat på mig mister och stämplar och håller på för fullt med dessa. Har till och med lyckats smitta min son Jesper på 8 år. Han älskar det här och har nu gjort flera tags och fått en egen bok att mista i. Speciellt faller döskallestämplarna och insekterna honom i smaken. Vi gillar att det inte är så sockersött som det ofta kan bli med scrappiga saker - även om det är fint det med.
Här har ni en sida i min inspirationsbok jag gjort själv. Färgen gör mig glad. Jag har mistat i lager på lager, med vatten och utan. Använt masker och tagit vara på alla droppar färg.
De gröna bladen är stämplade med Distress Ink, texten är och ansiktet med det doodlade håret är färglagt med Faber Castells Big Brush Pit Pennorna (tänk på att använda en vattenfast stämpel till konturerna). Men de röda stämplarna (hjärtana, och några blad) har jag färgat in med Big Brush pennorna. Bara att rita över stämpeln med pennan och stämpla.

Faber Castells pennor har precis kommit till Scrap-Perra och du köper dem styckvis, vilket jag själv föredrar. Du hittar mina favorit pennor i Scrap-Perras shop här. Ser även att det finns ett paket med fyra svarta pennor i olika storlekar. Jag har själv tre av dem fyra och de är perfekta att rita små detaljer och skriva text med på alla typer av mixed media, eller varför inte som journal text på en LO eller skriva texten på ett kort med?



















Produkter jag använt

Dylusions mister Pure Sunshine, Bubelgum Pink, Squeezed Orange
Dylusions stämplar från: Doodle Parts, Bits of This, Around the edge
Dylusions masker: Letter Jumble 5x8, Dotted Flowers 5x8
Faber Castells Big Brush Pit-pennor: Cadmium yellow, Middle purple pink, Orange glaze, Cobalt green, Leaf green, Light Flesh, Deep Scarlet red.
Stämpeldynor: Distres Ink Pad - Peeled paint, Archival Ink - Jet Black
Verktyg: Mini-mister
Övrigt: Tag, 8", satinband, häftklammer



/ Camilla 

Inga kommentarer: