onsdag 21 april 2010

Lekfullt med Cosmo Cricket

Hejsan!
Då var det dags för mig att göra ett första inlägg här i Perras trevliga blogg! Jag har lekt med ett gäng härliga papper från serien Material Girl (Cosmo Cricket) samt tillhörande chipboards och knappar. En bonus är att alla papper har mycket vackra och användbara baksidor. Serien har sytema men eftersom jag har tummen mitt i handen när det kommer till att sy tänkta jag visa lite annat som pappren kan användas till!

I botten har jag använt vit cardstock som jag har srayat med mist och doodlat på. Det röda pappret bakom fotot heter Tailor Maid och jag tyckte det passade bra för att fånga upp de röda detaljerna i fotot. De tre damerna har jag klippt ut från baksidan av några papper och sedan lackat endel detaljer. De remsorna som ser ut som måttband kommer från pappret Measuring up.

Färgrika knappar som ser ut som godis!

Tyckte att kläderna passade med teatertemat, 2 chipboards från en hel karta med underbara figurer. Titeln har jag skrivit med Tiny Alphas vilka är mina absoluta favoritbokstäver just nu, de räcker hur länge som helst, är prisvärda och finns i flera färger i shopen! Teater är skrivet med alfabet från Prima och även de finns i flera färger.
Gjorde 2 kort också med material från samma serie - ett till Perra på invigningsdagen:

Även här har jag dekorerat med knappar och cipboards från Material Girl, blomman är Athena Flower Power Puff från Prima, i förpackningen ser de kanske inte så mycket ut för världen man jag tycker de är underbara och passar på allt!
Glad sommar blev temat på nästa kort, allt material utom klistermärket finns i shopen!

Det var allt för mig, tack för titten!
Kram//ScrapMyran

Inga kommentarer: