måndag 15 september 2014

Min vecka 10...

och nu kanske ni undrar - vaddå vecka 10 - ligger hon såååå efter i sin pärm. Nejdå, jag ligger "efter" men jag har gjort en massa veckor efter v10. Jag gör nämligen inte veckorna helt i kronologisk ordning utan jag gör ofta de senaste veckorna när jag har tid och lust att göra PL. Just nu har jag v7 ogjord och v28 tror jag, sen är jag lite osäker på vilka veckor i juli/augusti är kvar att göra. Har skrivit ut lite foton men inte hunnit göra.

Nåja, först lite allmänt. Inget speciellt egentligen på gång. Det ramlar in nyheter lite löpande. Vi tar gärna emot frågor och förslag på produkter och vi kan ofta beställa hem enstaka produkter som vi kanske inte tar in i sortimentet så ställ en fråga. Idag är det lite lugnare i plockandet då det är dagen efter valdagen och Perra ställer upp i ett lokalt parti här i Sala så det var valvaka i natt. Men vi har förberett med de beställningar som vi hann i helgen innan vi åkte iväg. Vi har dessutom barnen hemma idag och imorgon pga studiedag så lite långsammare blir det för det.

Det börjar närma sig dags för pysselträffar och mässor. Närmast hittar ni mig på Enköpingspyssel på lördag - jag kommer ha med mig endast lite grejer men ni får gärna lägga en beställning som jag tar med på lördag.

Därefter är det dags för Linköpingsträffen där vi kommer vara på plats lördag 27 sep till söndag 28 sep. Tror att det är fullt på träffen men det går jättebra att komma utifrån och handla i butiken. Även hit går det att göra en förbeställning.

Den 11 oktober är det dags för vår egen pysselträff. Vi är tillräckigt många anmälda så den kommer att genomföras och det finns några platser kvar så anmäl er gärna.

Den 25-26 oktober är vi i Stockholm på Fristadsträffen. Även här är träffen full men det går bra att skriva upp sig på en reservlista.

Och därefter den 1-2 november är det dags för Göteborgsmässan och även där finns en pysselträff. Det finns platser kvar så anmäl er gärna till den. Mässan är denna gång i Kungälv.

Puh... nu dags för mitt blogginlägg. Jag har jobbat med Strawberry core kit från Becky Higgins, jag valde gröna/turkosa toner. Initialt så gillade jag inte detta kit så mycket men sen när jag möblerade om korten till att färgmatcha så gick det mycket bättre. Detta är ett kit som vi fyller på löpande så länge som det går att beställa från tillverkaren. Vad jag har förstått så börjar de ta bort en del kit från tillverkning, just nu är det de äldsta men man vet aldrig när de börjar komma till de kit som vi kan sälja.
Vänster sida av uppslaget. När jag gör ett uppslag så letar jag i mina gömmor efter dekorationer. Jag har köpt på mig ett antal stickersark med dekorationer, de flesta från American Craft som jag rotar igenom och matchar in med det uppslag som jag använder. Här ser ni att jag har använt det på titelkortet, kortet med alla paket som ska till posten, och de två korten längst ner. Jag tvekar inte att köra igenom detta en cirkelpunch för att förändra utseende på dem eller klippa och trimma ner dem.

Jag har även tittat igenom lite gamla förpackningar och använt diecut från dem, i detta fall har jag använt ett från Pink Paislee på titelkortet och hjärtat här högst upp till höger.
 Jag använder också ganska mycket labels som jag har skrivit ut på vanligt kopieringspapper som jag sedan klipper ut och klistrar fast för dokumentation.
 Här kan ni se hur jag gör när jag saknar 4x6 kort... de är alldeles för få av dem tycker jag och jag har ofta alldeles för mycket foton som jag vill visa så jag sätter ihop två stycken 3x4 kort och tejpar med washi-tejp på baksidan.
 Detta kort har egentligen en text som det står I Love You. Jättefin text men tyckte inte det passade på min sida denna gång och jag behövde använda detta kort för att få till färgskalan på uppslaget. Så jag letade reda på en chipboard dekoration med passande text och satte dit den.
När man inte har stora PL kort i 4x6 i matchande färger så får man skapa det själv. Här har jag tagit ett vanligt vitt cardstock papper och dekorerat upp det. Det gröna större kortet med hjärtan är från Pink Paislee die-cut dekorationer, cirkeln och matchande cirkelramen är från ett American Craft stickersark som jag har använt två olika storlekar på cirkelpunch (1 1/2 och 1 3/4 inch), tagen är vellum från Websters Pages och W 10 är Thickersbokstäver. Datumet är med en datumstämpel och svart Archival Ink.
Tack för titten och ha en bra dag.

Inga kommentarer: