tisdag 23 september 2014

Grönt är skönt

På den här layouten ville jag efterlikna washitejp när jag använde mina mönsterpapper.
Jag skar därför smala remsor i olika storlekar och fäste dem som ett kors på pappret.


På det vita bakgrunds-cardstocket smetade jag först ut grön mist från Dylusion. Sen stänkte jag lite med svart Studio Calico-mist också. Jag skruvade av locket på mistflaskan och doppade ner penseln i flaskan. Sen stänkte jag på pappret.
Med denna teknik blir stänken mindre än om man använder stigarröret och stänker med. Jag tycker också att det blir lättare att kontrollera stänkandet också.


Dekorationer jag använt är diecuts från My Minds Eyeepoxy dots och


Min journaling skriver jag nästan alltid ut på datorn.
Det är ganska lätt och snabbt gjort i ett vanligt textredigeringsprogram som t.ex. Word.
Printa ut på vanlig, slät cardstock och skär sedan ut remsorna.
Jag brukar också chalka lite runt kanterna så att det bildas en kontrast 
gentemot pappret jag fäster remsorna på.


Happy scrapping!




Inga kommentarer: