onsdag 21 december 2011

Vackert med Webster's

Ser inte ni oxå framemot denna vecka?! Fylld av ljuvliga kreationer med vackra Webster's-papper?!! Det är fantastiskt roligt att få samma serie som de andra tjejerna och se hur olika man jobbar med samma papper. Idag är det min tur att visa lite Webster's-alster har jag gått lite utanför min vanliga rutin här hos Scrap-Perra och har scrappat lite mer romantiskt! Jag älskar att variera mig och i det romantiska har jag ändå lyckats väva in massor med färg.

På min första sida ville jag scrappa ett babyfoto på Aston. Ser ni den bruna kakservetten?!! Den är vit från början och är mistad med brun mist (som tyvärr är slut i butiken, men jag hoppas den kommer in snart). Det är fantastiskt läckert att färga in kakservetterna till precis den färg man vill ha! Låt den torka, spraya på färg igen om det behövs :-) Samma färg har jag stänkt ut på bakgrundspappret.

Canvasformerna är inkade med rosa och brun distress ink, ser ni de fina vita mönstrena som framträder?! Ju mer färg man har på desto mer syns mönstret!

Även bakgrundspappret, ett gammalt bokpapper (ur privata gömmor) och tagen har fått sig en omgång med den bruna distress inken.


Jag har även stämplat på tagen med samma ink. När man stämplar så blir det något mörkare, så häftigt!


På min nästa sida så utgick jag från ett av papprena med söta granar på och letade fram ett oscrappat foto på alla tre sönerna framför granen (Charlie var ju inte född då, så han kunde ju inte vara med på bild såklart). Den gula granen fick bli min färginspiration till denna sida och jag målade en vit ram med gul glimmer glaze och stänkte även lite med gul chalkboardmist på bakgrundspappret.

Alla papperskanter har fått sig en omgång med edge scrapern, när man scrappar Webster's-papper så kan man ruffa till det rejält! Det är helt ok!! På denna sida lät jag kakservetten vara vit eftersom jag valde att lägga till några mönstrade papper och lägga i lager under fotografiet.

Tittar du riktigt noga på denna sida ser du även ett svagt harlekinmönster, som jag gjort med gesso och en finfin mask!! Urläcker effekt som bara anas på sidan.


Läcker ram och så den underbart fina pompom-blomman!!! Här ser du harlekinmönstret, läckert eller hur?!


Ha en härlig dag och skapa lugnt!
Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Webster's Page "Sweet Season - A candy party" (provdocka), Webster's Page "Sweet Season - Sugar Plum Tree" (granar), Webster's Page "Sweet Season - Tiny hearts" (turkos), Webster's Page "Sweet Season - Sprinklings" (prickar)
Färg: Tattered Angels Glimmer Mist "Tattered leather" (brun mist), Studio (gesso), Tattered Angels Glimmer Glaze "Mellow Yellow", Rangers Distress Ink "Spun Sugar" (rosa ink), Rangers Distress Ink "Frayed Burlap" (brun ink)
Bokstäver: Lily Bee (små bruna), American Crafts (stora gula)*, Authentique (runda bruna)
Dekorationer: Prima (vita blommor med pärlor), Prima (pompomblomma), Prima Flower Market - Romantique (små pappersblommor), Prima (canvasdekorationer), Prima SIIC (strass), Kaiser Craft (tränyckel), Kaiser Craft (träfågel), minirosor (gul, mintgrön, ljusrosa), kakservett (20 cm), kakservett (10 cm), Kort & Godt (ram), Rangers (tag), bokpapper*, snöre*
Mask: The Crafter's Workshop "Mini Harlequin"
Stämpel: Prima "Cling Mounted Stamp - Londonery"

*privat

Inga kommentarer: