torsdag 15 december 2011

Grattis kort...

till en karl som fyller 65 år och därmed går i pension. Och då passade jag på att använda Pions Design Till Far. Framsidan består av Blommor till Far. Länk
Och så har jag med hjälp av Tim Holtz die Umbrella Man stansat ut i grungepaper, vilket är lite av ett mjukt chipboard om jag skulle försöka beskriva det. Den har jag målat med vit dabber och sedan haft på lite walnut stain distress på kanterna. Gröna bandet finns i flera färger och lilla linjalen är i koppar. Tagen med bilen kommer från Tagsarket.

Alla kanter på papprerna har jag skrapat med Ingvild Bolmes Distressing Tool - på väg in nya sådana som jag tror kommer till oss idag!
Liten närbild av "gubben". Jag har även stämplat lite med en brun staz-on på den för att få lite liv. Själva paraplyt har fått ett lager guldfärgad stenfärg som vi funderar på att ta in, så jag håller på och testar det.
Insidan är dekorerad med mönstrade pappret Gamla bilar, en bit från Bårder och klockan kommer från Klipparket.
Härliga färger och härliga papper!!!

Inga kommentarer: