lördag 1 maj 2010

Månadstävling - Maj

Nu har Scrap-Perra satt igång med månadstävlingar. Månadstävling -Maj är att tolka en skiss. För att se skissen så spana in på webshoppens hemsida under Tävlingar.

Här kommer min tolkning av skissen. Allt papper finns i shoppen, jag skriver en material lista under bilderna. Det är på vår underbara dotter som är så tacksam att fota och berätta historier om. Jag ville använda färgklara och glada papper och jag tycker att jag lyckades fånga upp det med Cosmo Crickets papper.

Papprerna har jag rivit på kanterna med en edgescrapper och sedan har jag distressat dem med en passande Distress Ink. Runt pappret där titeln är skriven har jag "sytt" med en vit penna.
Härliga blommor i närbild, blommorna är från den privata samlingen, vilket även filten gör. Chipboard blommorna finns i butiken och pearlsen.


Ytterligare en närbild att beskåda.


Material lista som finns i butiken:
Cardstock CC230 Guacamole
Cosmo Cricket Joy Ride papper : Pit stop, Fast lane, Zoom Zoom, Are we there yet, Round-about
Cosmo Cricket Cardstock stickers
Cosmo Cricket Chipboard
Prima Pearls Garden
Reprint Pearls Creme
Övrigt som är använt som finns i butiken:
Distress Ink flera färger
Edge scrapper
Vit penna
Hoppas att ni deltar i tävlingen, sista tävlingsdag 30 maj kl 18.00.
I vinstpotten finns 150 kr att handla för i shoppen.

Inga kommentarer: