torsdag 29 april 2010

Lite Romantik

Idag tänkte jag bjuda på ytterligare ett layout som jag skapat med Cosmo Crickets fantastiska produkter. Tillsammans med vackra blomster från Prima blev det romantik av sy-temat i serien Material Girl.

Jag gillar att använda en Card Stock i botten så att det blir som en "ram" runt hela layouten. På detta har jag fäst ytterligare en card stock men som har fått litte ruffiga kanter med hjälp av kantrivaren och distresser. Jag har också "sytt" runt kanterna med en penna. Titeln är skriven med tiny alphas från butiken och thickers som Mia var vänlig nog att överlåta till mig. Journalingen har jag skrivit på en tag och fört in bakom kortet.

Ska det vara romantiskt så ska det och det innefattar ju ofta en massa blomster. Här har jag byggt ett litet minikluster av Chipboards och knappar från Material Girl och blommor från Prima bl.a. Athena Flower Power Puff.

Bling av något slag är nästan ett måste på alla mina layouter och då passar det ju så himla bra att Perra har ett helt enormt sortiment av detta! Se så fint det gnistar bredvid blommorna! Hoppas ni fått lite inspiration till hur ni kan använda Material Girl från Cosmo Cricket - nästan allt material finns i Shoppen!
Kram// ScrapMyran

1 kommentar:

pysselpetra sa...

Underbar layout, har just varit inne hons ScrapMyran och spanat på den.