söndag 16 maj 2010

Åhhh har fått frossa i Pink Paislees senaste papper...

och det är den helt underbara serien Starlight. När jag såg de härligt gula papprerna med massor av andra roliga kompletterande färger så visste jag att jag var tvungen att scrappa om mina barn.

Så här kommer första på sonen. För att inte störas av färgerna på fotot, valde jag ett svartvit foto, första skolfotot på sonen. Istället för ett cardstock så använde jag ett av papprerna i bakgrunden, den som heter Bright. I mitten på pappret finns en jättefin stjärna som jag ville använda så jag skar ut den och använder den som dekoration. Har distressat den på kanterna med gul distress ink (mustard seed).
Lite rubons som jag tyckte matchade i färg och så crystals (från Prima) som dekoration på ena sidan av fotot.

Och så några dekorativa stjärnor som jag hittade i min privata lådan. Här ser ni även den vita pennan mot ett av de andra papprerna i serien. Det svarta är helt enkelt att jag tog något runt och ritade cirklar lite omlott på pappret, måttade ut var journalingen skulle vara så att det blev lagom stort.
Blomman har jag gjort själv, jag klippte en rund cirkel av ett av de mönstrade papprerna och sedan klippte jag till "blad" och distressade den. Biljetten kommer från Element stickers till Starlight serien som jag sedan har satt på dubbla "fotomattor". En till journaling ruta från Element stickers. Även andra dekorationsdetaljer syns på bilden.

Har nu tagit fram fotot på dottern som jag tänkte scrappa härnäst med dessa papper. Hoppas att ni har blivit inspirerade också.

Materiallista som finns i shoppen:
Pink Paislee - Starlight- Papper som Bright, Dazzle, Spark, Glow
Pink Paislee - Starlight - Element stickers
Pink Paislee - Expression Ambrose Alphabets - Licorice
Distress Ink - Mustard seed (gul) och Black soot
Prima Marketing - Pearls och Crystals - Olive
Zig - svart penna
Vit penna

Inga kommentarer: