söndag 30 maj 2010

Första gången...

jag gör något med Graphic 45 men någon gång ska ju vara den första... Fick ett beställningskort och det var till en tjej i Polen som skulle gå ut skolan (ungefär som studenten misstänker jag). Och grannen tittade på papprerna och tyckte att stilen passade mottagaren så jag fick bita ihop och hitta en form för att arbeta med dem. Och här är resultatet. Måste säga ganska bra för att vara första gången. Mycket rivna kanter som är distressade. Många olika typer av papper, spets och pearls. Eftersom texten skulle vara på polska så blev det att stämpla "grattis".
Insidan blev ganska enkel, bara ett mönstrat papper som är lite distressad och sedan har jag stämplat med massor av swirls som en ram. Från ett av papprerna klippte jag ut rosen och blad och även fjärilen.


Materiallista från shoppen:
Graphic 45 - papper - Le Romantic, Tender Missives, Daydream
Graphic 45 - Die cut tags
Prima - blommor - Madrigal Blossom Maestro Mauve
Prima - blad - Calcutta Leaves Willow
Prima - Pearls - Sunflower
Reprint - Pearls - Choklad
Distress Ink - Tattered rose, Walnut Stain
Cosmo Cricket - Tiny Type Alpabet Cream

Inga kommentarer: