onsdag 29 september 2010

Här kommer min första LO av det DTpaket jag fick hemskickat.. Det är en bild på mina pusslande barn. De brukar fylla hela köksbordet med färdiga pussel innan de plockar ihop dem igen.



Jag har använt papper från The Girls Paperie och Cosmo Cricket. Jag har lindat organzaband runt bilder och papper. Den söta filtblomman passar in bra åxå, tycker jag. Balanserade min layout med lite rosa halvpärlor i övre högra hörnet.

Dessa foton har jag lagt ihop på ett 11*15 cm stort ark i photoshop. Jag la en ram på varje bild och fyllde mellanrummen mellan fotona med en lämplig färg. Titeln "Pusselbyggare" finns även på fotot.
 Genom att ha gjort detta jobbet redan innan framkallningen, sparar en massa skärande och monterande av små bilder när jag ska scrappa dem sedan..  Det är ju bara att ta ett stort kort, som är klart med små bilder, och sätta fast på lo´n. Toppen!

Tack för titten.
Maritha ~ Dilorf

3 kommentarer:

Mia KL sa...

Kul LO med bilder på pysslande barn. Smart att göra redigering mycket i datorn, jag är dock för lat för det så jag tar hellre till klippa och klistra i verkligheten ;)

TesaB sa...

Vilken fantastiskt fin layout!!! Härliga färger, gult och rosa är sååååå snyggt ihop. Kul fotokollage också!!!

ScrapMyran sa...

Å så fin! Snyggt att du lyckats använda så många foton! Själv är jag lite som Mia, klipper och klistrar för att jag tycker datorn är krånglig...