torsdag 23 april 2015

Lo med mister i blått


En mist eller två har vi nog alla hemma, och det är lätt att tröttna på just den färgen man har. Eller så har man inte rätt nyans!  Och det är där jag hamnar, jag har massor av mister men aldrig rätt nyans… Då är det smart och materialekonomiskt att börja blanda själv.
På Scrap and pearl som börjar imorgon fredag i Annexet här i Stockholm, kommer jag att hålla i en demo om just mister och hur man använder dem tillsammans på sätt som man kanske inte gör i vanliga fall. Kom gärna förbi oss på Scrap-Perra och säg hej om du också skall dit. :-)


På denna Lo har jag blandat 3 olika blå nyanser av mist med varandra och vatten. Det finns även Mica Powder från Prima med i blandningarna.


Pilarna, vimplarna och min svarta titel kommer från Heidi Swapp. Rub ons figurer kommer från Tim Holtz och blommor från Petaloo. Den triangelformade tag vimpeln där det står Happy kommer från My minds eye brads, On trend.


Jag har ritat med en svart penna som kommer från Amerikan Craft.
Den genomskinliga texturen är gjord med Primas 3D gel gloss och till stjärnorna har jag blandat i Mica Powder. Stencil med stjärnor är från Prima.


Jag hoppas att vi ses på någon av mina work shops eller demos till helgen!

Du hittar övriga aktuella kurs datum för våren här.

Happy Scrapping!

Therese