måndag 27 april 2015

Ett stort tack!!!

Dagen efter en träff är man alltid lite extra sliten och trött, och så är fallet nu också efter en helg i Annexet. Tack alla kunder som förgyllde min helg.

Nu till det som har jag har väntat med att avslöja. Jag och Mia har tagit det gemensamma beslutet att lägga ner Scrap-Perra efter 5 år i branschen. Vi kommer stänga ner webshoppen nu för att göra dagsavslut efter helgens försäljning och sedan får vi se hur vi gör med utförsäljningen. Vi återkommer med besked om detta.

Kursverksamheten i Upplands-Väsby hos Therese fortsätter terminen ut, hon har kurser inbokade de närmaste 3 veckorna. Så gå gärna dessa.

Nu till frågan som ni säkert undrar. Varför gör vi det?? Det är många faktorer som spelar in men som vi känner så är det den sviktande marknaden som är största grunden. Det märks med både färre mässor och träffar, sämre försäljning på dessa och även i webshoppen. Vi har drivit Scrap-Perra i fem år nu och det har varit på den nivån att vi har haft det som vår huvudsakliga syssla och att vi kunde göra det på dagtid. Nu är det bara jag kvar på firman vilket är betydligt tråkigare. Det har hela tiden varit vårt skötebarn där vi tillsammans har slitit, skrattat och arbetat hårt. Att nu köra det själv eller tillbaka på kvällstid är för oss inte ett alternativ.

Under dessa år har vi lärt känna många underbar fantastiska människor och vi har haft ett av världens bästa jobb!! Så är med dubbla känslor som vi nu lämnar scrap-världen och firman. Det är en lättnad att "bara" ha ett 8-17 jobb, men också ett stort tomt hål. Mia går tillbaka till den ekonomiska världen och jag till den pedagogiska.

Jag vill inte bli långrandig och sentimental men ett stort Tack – alla kunder!! Ett stort Tack till alla fantastiska DT som jag under dessa år har jobbat med. Ett stort tack till Therese som varit min kursledare. Ett enormt tack till alla i vår närhet (familj och vänner) som under dessa år har hjälpt oss på alla olika sätt och vis. Ha det så bra och kanske så korsas våra vägar igen!

Tack och bock! Mvh Perra och Mia

Bjuder på en bild på mig från helgen....

9 kommentarer:

Rebecca sa...

Otrokigt tråkigt att höra men jag kan förstå det om marknaden är som den här. Ni har varit en underbar inspiration. Lycka till med allt!

Rebecca sa...

Otrokigt tråkigt att höra men jag kan förstå det om marknaden är som den här. Ni har varit en underbar inspiration. Lycka till med allt!

ÅsaJ sa...

Åh nej va tråkigt för oss som kunder!!! Men tack för de här åren! Lycka till!

Holgis sa...

Tråkigt för oss scrappare. Lycka till i fortsättningen!

Stina sa...

Trist, men så är det väl ibland. Tack för alla de trevliga gånger jag fått träffa er!

Anna Uhras sa...

:( Blir tomt efter ER!!! Lycka till med ert nya liv :) KRAM Anna

Susanne sa...

Tråkigt! Lycka till med det ni nu satsar på.

Gunilla R sa...

Så synd!! Det har varit så fin inspiration och stort utbud på grejer att shoppa. Jag som redan nu sett fram emot er sommartävling. Men ett jätte-lycka till för det nya livet ni ska in på!

Renate sa...

Jättetråkigt att höra....Kommer sakna er och er butik med roliga produkter och stort utbud och framförallt kanonbra service! Man har alltid blivit lika bra bemött hos er. Tack för dessa fantastiska år och lycka till!