torsdag 19 mars 2015

Strukturer med olika glitter!


Jag tycker det är roligt att kombinera olika saker, här testade jag olika glitter i olika storlekar och skapade olika spännande strukturer.


Jag började med lager 1 och det mest finfördelade, i mist form. Du ser det under de mönstrade papperna från Teresa Collins, Tinsel and company. Jag använde mist från Heidi Swapp i färgerna Gold och Tinsel och jag lät det torka helt mellan färgerna så det inte skulle flyta ihop.
Nästa lager 2 gjorde jag på vitt cardstock samt på den stora vita rosen. Jag använde Stickles Dry Fine Glitter som jag fäste i multimedium genom en stencil som kommer från Tim Holtz. Rosen penslade jag och hällde glitter på och ställde den att torka över natten.


Glittret på lager 3 har de grövsta glitter flingorna som kommer från Prima, Art Ingredients i färgen Gold Rush. Där har jag också använt multimedium genom en stencil från Tim Holtz.


Stickers, brads och chipboard figurer kommer från Teresa Collins. Bling och blommor från Prima.
Vill du prova på att göra effekter med mister och kombinera mister på olika sätt så kanske de nya kurserna Lo med rinnande droppar och Lo med färg och struktur är något för dig. De är inplanerade under April. All info om kurserna finns här.

Happy Scrapping!

Therese

Inga kommentarer: