fredag 6 mars 2015

Att fira...

Fick en beställning på att göra två stycken kort till två damhockeyspelare som firar 200 matcher i Leksands IF. Inte världens enklaste utmaning.
Speciellt med tanke på hur jag skulle kombinera färger, stil och budskap.
Och beställaren ville att det skulle vara ett ganska enkelt/stilrent kort - ja, det önskemålet var ju inte så svårt för mig kanske...


Jag hittade bra papper från Maja Design.
Stilrent, och blåvitt i Leksands anda och stjärnor. Perfekt.


En närbild på framsidan.
Texten "For love of the game" har jag skrivit ut på datorn, sedan har jag sytt runt kanten.
Allting är fastsatt med distanskuddar, för att få lite mer liv och djup.


Insidan är dekorerad med det personliga budskapet samt plats för beställarens egna hälsning.

Jag har även här sytt med symaskinen runt kanterna.


Hoppas Ni får en skön Fredag!


Inga kommentarer: