onsdag 4 april 2012

Lily Bee - vilka underbara färger!

Just nu verkar det gå en trend i blåa, gula och gråa pappersserier och dekorationer. Inte mig emot, det är fantastiskt läckert!! Lily Bee är inte sämre dom, de har gjort denna fina serie grått, gult och turkos/blå - me like!!

Jag började med att stänka ut chalkboard mist på bakgrundspappret, tagen samt tårtservetten och även färga in ett vitt underbart rosband med gul distress stain. Medan färgerna torkade så skar jag till lite papper. Sen la jag papprena omlott, petade in tårtservetten under några av papprena. La tagen under rosbandet (som jag fäste med dubbelhäftande tejp), lite läckra bokstäver som oxå är tillverkade av Lily Bee och lite blandade Primablommor och hjärtblingisar strösslade jag bara ut i en visuell triangel.


Några av de nya blomförpackningarna innehåller blommor, fjärilar och så såna här söta fåglar. Helt fantastiskt söta! Jag älskar även de här små söta hjärtformade blingisarna! Såååå ljuvliga! Tyvärr ligger de inte i webbutiken än, men det går säkert att maila om dom.


Hoppas ni har en fin start på april :) Snart är det påsk, kanske blir det lite roliga påskfoton då?!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Lily Bee "Buttercup - Queen Bee" (gul samt grå med prickar), Lily Bee "Buttercup - Puddles" (gråvit)
Bokstäver: Lily Bee "Handmade"
Färg: TA Chalkboard Mist (Firefly - gul, Charcoal - gråsvart), Rangers Distress Stain (Mustard seed)
Dekorationer: Prima (fågel och turkos glittrig blomma)**, Prima "Gillian" (gula blommor) Prima "Lucerne" (röd och turkosprickig blomma), Prima SIIC (hjärtbling)**, Reprint (rosband), miniros (15 mm), tårtservett (20 cm), tag*

*privat
**kommer snart i webbutiken

Inga kommentarer: