söndag 29 januari 2012

Parkerad!

Nu vet jag att många kommer bli lite lätt förvånade. Jag har använt Distress Stain,  i färgen vintage photo. Jag var ju tvungen att prova när jag fick en, liksom..  Och jag har både "splattat", målat och dragit den längs kanten på pappret, mest för att se de olika effekterna. Den kommer jag använda fler gånger!

Fotot är på Christian som vägrade gå och lägga sig när vi var vid stugan på Öland och väntade in gäster, tror det var 2009. Han skulle vara vaken till de kom. Vi gjorde en kompromiss och bäddade ner honom ute, i skottkärran. :) Han somnade rätt omgående.
Papprena jag använt är alla i samma gröna nyans, om än i olika mönster. De ingår i EchoParks nya "Style Essential" serie och finns i flera olika färger, där alla är i samma nyans men med olika mönster. Så användbara! Det finns flera olika paket hemma, även om de inte hittat upp i webshoppen än! Fjärilen är från Jenni Bowlin och finns i flera färger..

Blomman som sitter där har jag plockat ihop själv av tre filterpapper som jag mistade med tre olika färger, från det färdiga kitet Adventures, som verkar vara slut för tillfället. Men jag gillar de kiten, för då har man alltid matchade färger (till ett bra pris!)

Titeln har jag skrivit med Thickers, Giggles, som även de fått sig en dunk av stains-burken. Undertiteln är skriven med en helt ny produkt, som det kan vara så att Scrap-Perra är ensam om att ha, kanske? Jag har inte sett den någon annan stans i alla fall....

De finns hemma i flera olika färger, grönt, blått, rosa, brunt och med bokstäver i vitt, svart, guld och som här, i  silver! Det är tre olika sorters alfabeten i varje bok och versala och gemena på varsitt blad. (6 blad mao) 1404 olika tecken! Det är inte så illa det! Här ser du hela färgsortimentet..  

Ha en bra dag! 

5 kommentarer:

Anneth Strinnholm sa...

Kors i taket, Dilorf och distresser??! *ler*
Jättefin LO, blir allt mer och mer sugen på att testa stains jag också. Vill kunna få till såna där "splashar".

Maiden sa...

Superfin! Å underrubriksbokstäverna... Vill ha... Rusar in i shoppen å letar! :-)
Kram

Anette sa...

Jättefint! Har också precis provat distress stain och gillar dom.

Ywonne sa...

Vad snyggt det var...jag är lite anti...så där...eller, förstår inte grejen med alla varianter *fniss* men det är mycket jag inte förstår ännu....

Tjusigt är det i alla fall.

Ha det...

Stephi sa...

ja va kul det verkar. Fintblev det mee