onsdag 11 januari 2012

Full av bus

Är ni redo för en härlig vintersida?! Jag formligen älskar dessa ljuvliga vinterpapper från Fancy Pants. Så härliga färger. La in denna före jul i bloggen och om du läste inlägget imorse så skrev jag om julen. Så vimsig är jag inte att jag tror att det är jul igen. Däremot måste jag nog säga att jag längtar lite efter lite snö så man kan ut och åka pulka med barnen. Denna vinter verkar jag få nöja mig med att scrappa några av förra årets härliga snöfoton.

Jag tog gesso och smetade ut det med ett gammalt kreditkort, när det torkat stänkte jag över lite svart Glimmer glaze. Jag klippte ut en bård i ett av papprena, blev så inspirerad av den svängda formen i pappret att det fick bli en fokuspunkt på min sida. Jag har skrapat på kanten med en edge scraper, ett enkelt och roligt verktyg.


Den lilla skylten är inkad med distress ink, när det torkat har jag målat ett tunt lager med genomskinlig glimmer glam så det glittrar vackert om skylten. En söt liten doily, runda bokstäver och vackra stenar gör det hela färdigt och klart!


Skapa lugnt och så hoppas vi väl på lite snö i alla fall?!
Helene - webmosterhelene

Materiallista:
Papper: Fancy Pants "Winterland - Strips" (våg/rödmönstrat), Fancy Pants "Winterland - Chilly" (rutor),
Bokstäver: American Crafts (stora)*, Authentique (små)
Färg: Studio (gesso), Tattered Angels Glimmer Glam (Stiletto, Chandelier), Rangers Distress Ink (Aged Mahogany)
Dekorationer: Doilies (10 cm kakservett), Prima SIIC (stenar), paljetter*
Verktyg: Making Memories (edge scraper)

*privat

1 kommentar:

Ulle sa...

Vilken kanonläcker LO!