onsdag 16 november 2011

A miracle of Love

Även om man älskar att leka med färger, mister och gesso så lockar det romantiska ibland. Och jag älskar att göra saker på mitt sätt, så idag får ni se en lite romantiskt sida med lite gesso, lite distress ink och lite mist på :-)

Här har jag börjat med att klippa ut lite doilies från ett papper, sen limmade jag på dom på bakgrundspappret. Inkade kanterna med rosa distress ink. Tog fram en tegelstensmask och den svarta underbara gesson, och målade dit en härlig vägg på bakgrunden. Det runda pappersarket är typ kaffefilter, som kommer ur en förpackning med olika varianter. Denna mistade jag med två olika mister (rosa och orange) för att få ungefär samma ton som på blommorna. Även det vita rosbandet och några vita blommor fick sig en omgång med distress stains såklart!


Medan färgen torkade så klippte jag ut de ljuvliga blommorna från ett annat pappersark.

När allt torkat monterade jag dit det hela, knöt ett svart läckert band under fotot.

Ja, klet och kladd klarar helt klart av att möta romantiken också, eller hur?

Skapa nu lugnt!
Helene - webmosterhelene

Materiallista:
Papper: Crate "Farmhouse - Homemade" (bakgrundspappret), Authentique "Uncommon - Original" (doilies), Authentique "Uncommon - Unique" (rosor), Fancy Pants "Filter Paper" (filterpapper)
Bokstäver: American Crafts (vita)*, Prima (mini)
Färg: Studio (gesso), Tattered Angels "Granite" (gråsvart mist), Tattered Angels "Pink Taffy" (rosa mist, den oranga är privat), Rangers Distress Stain "Spun sugar", Rangers Distress Ink "Spun sugar"
Dekorationer: Petaloo "Color me crazy" (blommor), Authentique (diecuts ord), Bo Bunny "Crazy love" (bling), Reprint (rosband), svart band

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Vilken jättefin LO! Fina färger, papper och detaljer och fotot är ju underbart! En bild säger mer än 1000 ord!

Charlotta / La Vikinga