måndag 14 november 2011

Julkort - med ljus!

Nu har till o med jag börjat scrappa inför julen. Den här gången blev det ett kort där man kan sätta i värmeljus - kanske Teljus-kort (Jag minns just nu inte vad det heter...). Här kommer det iallafall.

Jag har använt mig av Maja Design - Vintage Winter - Jag stannar inne, så härligt med dessa bruna nyanser tycker jag. Jag har klätt ett brunt cardstock med pappret hela vägen runt... Då får kortet en kanonbra stadga.


Jag har även använt den lilla textraden på pappret, så blev det julhälsningen. Detta kort är inte ett sånt som man sätter en tag i, utan man öppnar det som ett vanligt kort och kan skriva sin personliga hälsning. Jag har använt en liten kardborre-bit som fäste, så att man kan stänga igen ordentligt...



Självklart har jag lekt med diverse blommor och blad på framsidan, kan ju liksom inte låta bli ;)
Stängningsfunktionen för värmesljusen (som för övrigt rymmer 4st), drog jag bara igenom ett band jag hade i gömmorna och trädde i en snöflinge-charms, som finns både stora och små!

Alla papperskanterna är självfallet distressade med Walnut Stain.
Jag önskar att även doften av detta kort kunde nå igenom datorn - det luktar nämligen lite jul då jag lagt lite doftolja bland bladen...

Här kommer en kavalkad av bilder....









Sen som vanligt kan jag ju inte låta bli att dekorera baksidan lite på mina kort också.



Nu hoppas jag att ni sätter igång och skapar för fullt där hemma - då jag förhoppningsvis inpirerat!

Varma kramar
Carina

3 kommentarer:

Susy sa...

Underbart snyggt ljuskort i härligt varma färger!
Klart du inspirerar, det gör du ALLTID, Carina!

KRAM SUSY

Rebecca sa...

Jätte fint kort!
Vart ifrån har du köpt stämpeln på baksidan?:)

Laurén sa...

Mm just denna är faktiskt fuskad... ;) (ingen riktig stämpel)
Har haft så otroligt svårt att bestämma mig vilken stämpel jag vill ha... Men det är på G med en ny snart!